HTML

oktatás-filozófia

oké, hogy van iskola, de miért? milyen jó lenne, ha összetalálkoznának azok az emberek, akik gondolnak erről az egészről valamit. valami nem aprópénzt. valami teljességgel haszontalannak tűnőt. Ha gondolatok ébrednének, inspirálódnánk. ki tudja? hátha hasznos ez az egész valahol.

Friss topikok

  • eaposztrof: Nagy érdeklődéssel kérdezem, hogy látható már valahol az akkor problémafa? Látja valaki esélyét új... (2021.01.29. 01:48) problémafa
  • hanger: :) újabban az ofoe oldalán vannak írásaim. ofoe.hu (2013.01.22. 11:06) a szakoktatás sem lehet mesés
  • Ghandino: Miért is kell megtanítani egy gyereket írásban osztani? Nos, mint reálos tanár az alábbi érveket t... (2011.12.23. 01:40) osztás
  • asdsf: De azért, hogy tanuljon valamit had mondjam el, hogy aki ebben a világban számon kéri egy emberen,... (2011.12.15. 11:20) Algernon jelenség az oktatásban
  • hanger: ez a tanárok hiábja. a tanártársadalom hibája. a tanárok összességében azért elégedettek a helyzet... (2009.09.24. 14:27) tanári fizetés

Linkblog

2007.09.24. 16:47 hanger

szamárinduló

az ég tudja, hogy mióta hanyan tanulták meg, és miért a szamárindulót zongorán. miért van, hogy mindenki lejátssza, és miért van, hogy mindenki utálja. na ezen gondolkodom így a teraszon ahányszor meghallom itt nem túl messze valamelyik ház nyitott ablaka mögött a valószínűtlenül igényesen felhangolt zongorán klimpírozgató valakit. azt hiszem kompetencia-motiváció a megoldás a tanulás, és a lejátszás miértjére, az utálatéra pedig az, hogy mindenki tisztában van vele, hogy álságos a tudás. Azt mondjuk nem tudom, hogy az álságos tudást miért utáljuk. talán azért mert ha valaki elismertebb lenne nálunk indokolatlanul, akkor mi kerülünk hátrányba.
a für elise-t már csak azok játszák, akik tanultak valaha. azt is utáljuk. de miért van ilyen rettentően kevés ilyen szám. na ezt már nem tudom. egyszerű, könnyen tanulható, látványos és idegesítő számot nem nehéz komponálni. de mégis csak ez van. jó lenne tudni, hogy ez mennyire nemzetközi. ja és mégegy kérdés: miért van ez csak zongorára. miért nincs egy olyan szám, amit minden második ember el tud játszani szaxofonon. persze a szaxofon nehezen szólal meg, de tényleg csak ez az oka? mi van akkor a furulyával?

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://oktatasfilozofia.blog.hu/api/trackback/id/tr93175679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gombszemu 2007.09.25. 10:46:41

Azt hiszem szükség van sztenderdekre, alapokra. például A vers az "anyám tyúkja", A gyerekdal a "boci, boci, tarka", A mozgáskultúra "mérésére" pedig a bukfenc szolgál.

folytatva a példasort: a focisták dekáznak, a kosarasok pattogtatnak, vízilabdások pörgetik a labdát az ujjukon. egy nagy különbséget látok a zongorázok hadához képest: ők nem utálják ezt csinálni :)
süti beállítások módosítása