HTML

oktatás-filozófia

oké, hogy van iskola, de miért? milyen jó lenne, ha összetalálkoznának azok az emberek, akik gondolnak erről az egészről valamit. valami nem aprópénzt. valami teljességgel haszontalannak tűnőt. Ha gondolatok ébrednének, inspirálódnánk. ki tudja? hátha hasznos ez az egész valahol.

Friss topikok

  • eaposztrof: Nagy érdeklődéssel kérdezem, hogy látható már valahol az akkor problémafa? Látja valaki esélyét új... (2021.01.29. 01:48) problémafa
  • hanger: :) újabban az ofoe oldalán vannak írásaim. ofoe.hu (2013.01.22. 11:06) a szakoktatás sem lehet mesés
  • Ghandino: Miért is kell megtanítani egy gyereket írásban osztani? Nos, mint reálos tanár az alábbi érveket t... (2011.12.23. 01:40) osztás
  • asdsf: De azért, hogy tanuljon valamit had mondjam el, hogy aki ebben a világban számon kéri egy emberen,... (2011.12.15. 11:20) Algernon jelenség az oktatásban
  • hanger: ez a tanárok hiábja. a tanártársadalom hibája. a tanárok összességében azért elégedettek a helyzet... (2009.09.24. 14:27) tanári fizetés

Linkblog

2009.08.05. 21:17 hanger

osztás

tudja valaki, hogy miért tanítunk írásbeli osztást a kisiskolásoknak? napok óta ezen jár az eszem, de nem tudom. a közhelyes válaszokat (pl akkor jó ez a tudás, ha egy lakatlan szigeten kell 365-felé osztani az árpasört) kihagyva nem jut eszembe semmi.

egyébként én is azt hittem, hogy tudok írásban osztani (matektanárok között ez nem túl ritka). aki komolyan vesz engem, az ossza el most azonnal írásban a 3,756-ot 21700-el. kíváncsi vagyok, hogy egyáltalán kinek sikerül. én is azt hittem, hogy ez nekem menni fog, aztán jó kis időt elcsesztem, mire rájöttem egyáltalán, hogy hogyan is kell írásban osztani. ja és az nem ér ám, hogy 3756-ot osztjátok 217-el, aztán majd a nagyságrendekkel később bajlódtok, hiszen nem így tanultuk az írásban osztást. szóval tessék úgy csinálni, ahogy a tancsinéni mutatta.

no és most tessék nekem elmondani, hogy miért tanultunk iskolában osztani! mert én nem tudom.

13 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://oktatasfilozofia.blog.hu/api/trackback/id/tr281291371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyessz 2009.08.06. 14:53:57

Csak. Mer' az jó. Amiért a mássalhangzó törvényszerűségeket tanítjuk ötödikben.

ongecrehsukitkalag 2009.08.09. 02:34:55

mondjuk halandó ember nem gyakran kerül olyan helyzetbe, hogy 3,756-ot kelljen 21700-zal osztania. az árpasörosztási problémák jóval gyakoribbak, és nálam pölö gyakrabban van papír-ceruza mint számológép. szóval én ezért. :) a többiek nem tudom.

IZs 2009.08.10. 14:37:51

A legtöbb feladatot azért kapjunk kisiskolás korunkban, hogy a feladat megoldása során használjuk az agyunkat, ettől ha jól emlékszem barázdáltabb lesz az agykéreg. Vannak kugligolyó simaságú agykéreggel rendelkezőkortársaink is, kicsit nehéz velük bármit is megértetni én tehát támogatom az írásban osztás tanítását is. A feladat azt hiszem megoldható, de meg jegyzem az alsós tananyagban a tizedes törtek nem szerepelnek.: 3,756:21700=0,00001701
37,5
375,6
3756
37560
21700 (-)
-------
158600:21700=7
151900
--------
006700........
Jó lett az eredmény?

hanger 2009.08.17. 20:09:46

egyrészt igaz, hogy minden jó, amitől pallérozódik az elme, meg a mássalhangzók törvényszerűségei is biztos jók, nade túl extrém kérés az, hogy keressük az optimumot? mármint olyan értelemben, hogy tényleg az osztás, amitől leginkább pallérozódik az elme? nem talán éppen egy nagyon bonyolult körtánctól? vagy a sakktól, vagy a pókertől? mert ahhoz, hogy osztást tanítsunk, sakkot meg ne, ahhoz valakinek, aki hihető érvekkel még alá is támasztja amit mond, azt kéne állítania, hogy osztást tanítani jobb, mint sakkot. nade ki állította ezt? és ki hitte el neki? és hol van leírva a kísérlet? és egyáltalán mi ez a középkorszag? ha meg senki nem bizonyította, hogy osztani hatékony és jó és mittudomány, akkor meg miért nem úgy van, hogy az iskolák egy részében sakkot tanítanak egy részében fotózási alapokat, egy részében jazzt osztás helyett? ez az a kérdés, amire nem tudom a választ.

IZs 2009.08.23. 16:47:58

Igazad van, helyesbítek : mindig visszajutok oda ( lehet csak én) ha kicsi gyerek őt érdeklő dologról hall, akkor le se lehet állítani, kérdez és automatikusan megtanul sok mindent, ha szabadon ügyködhet pl a kertben akkor is pallérozodik, hol az elméje, hol a mozgása, mindenfélét "felfedez" és megfigyel, és akkor jön az iskola, sikerül a 25-30 különböző érdeklődésű-fejlettségű-tehetségű gyereket egyetlen tanító nénire rázúdítani, és sokaknak elvenni a kedvét szinte mindentől, Igazad van tényleg lehetne szelektálni a most tnítottak felét kidobni. Meg persze sokkal kisebb létszámú osztályokban sok érdekes dolgot megísmerve megtanulni az egyéni tanulási módszeremet az lenne jó , de ezt én, a hozzá-nem-értő , a középiskolában a szinte teljesen motiválatlan srácokkal "küzdő" látom így,a főokosok meg másképp...

hanger 2009.08.23. 20:27:23

nohát ez az. ezt nem értem. a kerettantervben utána kéne nézni, hogy egyáltalán elő van-e írva az osztás. mert ha igen, akkor kérdés, hogy miért írták elő, ha meg nincs előírva, akkor meg az a kérdés, hogy miért tanítjuk. és kár is nagyon utánanézni, mert egyik kérdésre sem lesz válasz. mert maga a kérdés eretnekség. ez maga a középkor. színes szagos szélesvásznú középkor.

asdsf 2011.12.09. 20:01:51

Milyen ember az, aki lehallgat egy családot, mindent tud arról akit lehallgat, a számítógépén folyó összes eseményt ismeri, és elkezd vele barátkozni, és úgy tesz, mintha tényleg barátkozna. Milyen ember az ilyen egy szar ember. Beszélget ezzel a nyomorultttal és tudja hogy veri a feleségét, és még kis epizódokat iktat be hgoy a feleség aki tudja hogy lehallgatják tudja hogy ez az ember kicsoda. Milyen ember az egy szar ember. Dögöljön meg maga szar ember. Maga hatalom seggnyaló kutyája. Maga nem fog éhendögleni, és a gyereke sem. Olyan nem lesz, hgoy maga nem tud elmenni a gyereke szalagavatójára,, de tanácsot ad, hgoy lehet egy ilen szegény családbvól kicsalni nyomorult ezer forintot hátha akkor döglenek meg kísérleti okból.

asdsf 2011.12.13. 10:35:20

Tisztelt Uram!
Elnézését kérem a zaklatásért. Tudja be nehéz sorsomnak, nyomorúságos életkörülményeimnek, sanyarú gyerekkoromnak, és kilátástalan és reménytelen jövőképemnek. Mindez nem metség arra, hogy ismeretlen és vétlen embert zakaltok. Ezt én beláttam, és így Önnek sem kell már értem aggódnia hogy nem kapok segítséget, mert már kaptam, és így Ön elengedheti ezt a problémát Üdvözlettel, és szeretettel, a fentebbi borzalom írója.

asdsf 2011.12.14. 10:31:48

A szeretet szót azt azért vegyük ki, remélem ez nem ok arra, hogy engem bíróság elé állítsanak, mert akkor hagyjuk benne, még ha nem is igaz. De az nagyon jó, hogy azokat az embereket akik megütik és durván bántalmazzák a feleségüket, és a gyereküket azokat senki nem akarja feljelenteni, hanem vigyáz a bimbózó boldogságukra. És az is nagyon jó, hogy jóllakott emberek bírsággal fenyegetnek éhes embereket. De ha ettől megijedne a kedves családja akkor visszavonom. Mert én ugye ne ijedejek meg attól hogy maga tudja hgoy én ki vagyok egy hozzászólás alapján, és megkeresi a férjem személyesen, pedig én magát nem láttam soha és soha nem beszéltem magával. És lám mégis beleavatkozik a személyes életemben. Hát nem kéne. De a blog.hu ha engem fel akarna jelenteni mert itzt hozzászóltam remélem előtte azért szól, hogy tudjam.

asdsf 2011.12.14. 22:46:38

Megjegyezném még ha szabad, és nem bűncselekmény, hogy a szakember szó számomra már a gazember szinonimája. Amikor valaki valami aljasat tesz, vagy mond, akkor mindig a szakemberekre hivatkozik. A szakember a mai kor szemete. De ezt már csak azért mert a kis levélkéjében amiben a férjemmel tárgyalja meg hogy én elmebeteg vagyok egy szakemberre hivatkozik. Hát ő is, a szakember, és maga is nyalják ki a seggem. Tényleg maga is szakember. Hát majd gondolkodjon el ezen. Na végleg búcsúznék, majd agykontrollt végzek hogy tisztuljon a fejem. Nem akarom kiábrándítani, de szeretne maga olyan tiszta gondolkozást ami nekem van. A seggét a földhöz verné ha lenne.

runtilldie 2011.12.15. 05:20:27

@asdsf: hadd szóljon hozzá az a bizonyos "férj" is. “Csak két dolog végtelen: a Világegyetem és az emberi butaság, bár az elsőben nem vagyok egészen biztos.” (Albert Einstein) ... natessék. van új blogger :)

asdsf 2011.12.15. 10:22:29

És az új bloggerrel az értelem is jelen van az interneten.

Ghandino 2011.12.23. 01:40:55

Miért is kell megtanítani egy gyereket írásban osztani? Nos, mint reálos tanár az alábbi érveket tudnám felhozni mellette:
- könnyen algoritmizálható, így gyakorlással kellő jártasságot lehet benne szerezni
- ezzel el lehet érni azt is, hogy fejben is nagyságrendileg nagyjából elvégezhesse, így tud becsülni (konkrét példa 2 napja történt: 9.-es gyerek, fizika óra: milyen jegyet kap félévkor. Elmondom neki, hogy a jegyeinek összege 7, neki meg 5 jegye van, akkor arra azt mondta, hogy az már majdnem 2-es, mert szerinte az 1,8).
- egyébként hasznos, mivel nincs mindíg számológép, számítógép az embernél, de a porban egy letört faággal már el tudja végezni az osztást.
Ennyi erővel sok felesleges dolgot tanítanak az emberrel, míg iskolába jár. Ha minden megtanítását kihagyjuk, vagy későbbre halasztjuk, abból csak a sok buta ember lesz. Ha valamit csak az tanul meg, akinek azzal kell foglalkoznia, akkor visszajutunk a középkorba. Az egyeseknek jó, viszont a többségnek nem igazán.
Egyébként miért kell a gyereket egyáltalán folyóírásra tanítani, mikor van számítógép (ld. egyik amerikai iskolában már így indítanak, neten rá lehet keresni)?
Egyébként nem akarok senkit megsérteni ezzel, de ilyen kérdéseken mindíg a humán beállítottságú emberek filozofálnak:)
süti beállítások módosítása