tudja valaki, hogy miért tanítunk írásbeli osztást a kisiskolásoknak? napok óta ezen jár az eszem, de nem tudom. a közhelyes válaszokat (pl akkor jó ez a tudás, ha egy lakatlan szigeten kell 365-felé osztani az árpasört) kihagyva nem jut eszembe semmi.
egyébként én is azt hittem, hogy tudok írásban osztani (matektanárok között ez nem túl ritka). aki komolyan vesz engem, az ossza el most azonnal írásban a 3,756-ot 21700-el. kíváncsi vagyok, hogy egyáltalán kinek sikerül. én is azt hittem, hogy ez nekem menni fog, aztán jó kis időt elcsesztem, mire rájöttem egyáltalán, hogy hogyan is kell írásban osztani. ja és az nem ér ám, hogy 3756-ot osztjátok 217-el, aztán majd a nagyságrendekkel később bajlódtok, hiszen nem így tanultuk az írásban osztást. szóval tessék úgy csinálni, ahogy a tancsinéni mutatta.
no és most tessék nekem elmondani, hogy miért tanultunk iskolában osztani! mert én nem tudom.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
anyessz 2009.08.06. 14:53:57
ongecrehsukitkalag 2009.08.09. 02:34:55
IZs 2009.08.10. 14:37:51
37,5
375,6
3756
37560
21700 (-)
-------
158600:21700=7
151900
--------
006700........
Jó lett az eredmény?
hanger 2009.08.17. 20:09:46
IZs 2009.08.23. 16:47:58
hanger 2009.08.23. 20:27:23
asdsf 2011.12.09. 20:01:51
asdsf 2011.12.13. 10:35:20
Elnézését kérem a zaklatásért. Tudja be nehéz sorsomnak, nyomorúságos életkörülményeimnek, sanyarú gyerekkoromnak, és kilátástalan és reménytelen jövőképemnek. Mindez nem metség arra, hogy ismeretlen és vétlen embert zakaltok. Ezt én beláttam, és így Önnek sem kell már értem aggódnia hogy nem kapok segítséget, mert már kaptam, és így Ön elengedheti ezt a problémát Üdvözlettel, és szeretettel, a fentebbi borzalom írója.
asdsf 2011.12.14. 10:31:48
asdsf 2011.12.14. 22:46:38
runtilldie 2011.12.15. 05:20:27
asdsf 2011.12.15. 10:22:29
Ghandino 2011.12.23. 01:40:55
- könnyen algoritmizálható, így gyakorlással kellő jártasságot lehet benne szerezni
- ezzel el lehet érni azt is, hogy fejben is nagyságrendileg nagyjából elvégezhesse, így tud becsülni (konkrét példa 2 napja történt: 9.-es gyerek, fizika óra: milyen jegyet kap félévkor. Elmondom neki, hogy a jegyeinek összege 7, neki meg 5 jegye van, akkor arra azt mondta, hogy az már majdnem 2-es, mert szerinte az 1,8).
- egyébként hasznos, mivel nincs mindíg számológép, számítógép az embernél, de a porban egy letört faággal már el tudja végezni az osztást.
Ennyi erővel sok felesleges dolgot tanítanak az emberrel, míg iskolába jár. Ha minden megtanítását kihagyjuk, vagy későbbre halasztjuk, abból csak a sok buta ember lesz. Ha valamit csak az tanul meg, akinek azzal kell foglalkoznia, akkor visszajutunk a középkorba. Az egyeseknek jó, viszont a többségnek nem igazán.
Egyébként miért kell a gyereket egyáltalán folyóírásra tanítani, mikor van számítógép (ld. egyik amerikai iskolában már így indítanak, neten rá lehet keresni)?
Egyébként nem akarok senkit megsérteni ezzel, de ilyen kérdéseken mindíg a humán beállítottságú emberek filozofálnak:)