HTML

oktatás-filozófia

oké, hogy van iskola, de miért? milyen jó lenne, ha összetalálkoznának azok az emberek, akik gondolnak erről az egészről valamit. valami nem aprópénzt. valami teljességgel haszontalannak tűnőt. Ha gondolatok ébrednének, inspirálódnánk. ki tudja? hátha hasznos ez az egész valahol.

Friss topikok

  • eaposztrof: Nagy érdeklődéssel kérdezem, hogy látható már valahol az akkor problémafa? Látja valaki esélyét új... (2021.01.29. 01:48) problémafa
  • hanger: :) újabban az ofoe oldalán vannak írásaim. ofoe.hu (2013.01.22. 11:06) a szakoktatás sem lehet mesés
  • Ghandino: Miért is kell megtanítani egy gyereket írásban osztani? Nos, mint reálos tanár az alábbi érveket t... (2011.12.23. 01:40) osztás
  • asdsf: De azért, hogy tanuljon valamit had mondjam el, hogy aki ebben a világban számon kéri egy emberen,... (2011.12.15. 11:20) Algernon jelenség az oktatásban
  • hanger: ez a tanárok hiábja. a tanártársadalom hibája. a tanárok összességében azért elégedettek a helyzet... (2009.09.24. 14:27) tanári fizetés

Linkblog

2008.09.19. 20:51 hanger

péntek délelőtt

évekig volt csütörtökön a vasárnapom. betegesen sokat dolgoztam akkor. pihenés gyanánt csütörtökönként tanítani jártam. most pénteken fogom ugyanezt tenni. juhéjj. beléptem abba a bizonyos iskolába... azt mondták, hogy sajnos csak három informatika óra van... azt mondtam nem baj. azt mondták, hogy lenne egy lukas órám. azt mondtam nem baj, ha taníthatok abban a lukas órában matekot. NÉGY boldog órát fogok tanítani. hamar végzek, még befér utána a napomba egy nyolcórás munkanap. nem tudom ugyan még, hogy mit fogok dolgozni, de a hobbimról már gondoskodtam :)

nagyon boldog vagyok. annyira hiányzott az iskolaszag. el sem hiszitek, ti tanárok. ti akik folyton taníthattok. és van egy zongora az informatika teremben!!! imádom már előre az egészet. nagyon imádom. nem volt kedvem hazajönni. az első tanárságból eredő fizetésemből veszek egy judo gi-t. merthogy az informatika teremmel szemben judo oktatás van péntekenként. a másik, ami nagyon hiányzik, az a judo.

kisiskola... megjelentem a folyosón, vártam pár percet az igazgatóra. látták a gyerekek, hogy idegen van köztük. tudták, hogy nem apuka vagyok és nem vízvezetékszerelő. produkálták magukat. persze nem direktbe, ahhoz már nagyok voltak, hanem figyelték, hogyan reagálok. ketten egymásnak estek. amolyan szolídan. birkóztak, hamar a földre kerültek. de jól elvoltak. nem volt semmi durvaság egyikükben sem. folyamatosan engem néztek fél szemmel, hogy most akkor mi lesz. megjelent az igazgatónéni a folyosó végén. nem vették észre. elindultam felé. nem kikerültem, hanem átléptem a gyerekeket a földön. baromira meg voltak sértődve. szemlátomást nekem készült a műsor. kedvesen megsimogattam azt amelyik vesztésre állt, ahogyan átléptem.

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://oktatasfilozofia.blog.hu/api/trackback/id/tr79672046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meseszép 2008.09.19. 21:27:00

ennek a bejegyzésnek nálam a helye.

meseszép 2008.09.20. 14:17:26

azt ugye tudod, hogy gyereket nem szabad átlépni? mert akkor nem nő meg. :) én ezt a nagymamámtól tanultam.

E. 2008.09.23. 18:14:37

Valahogy el tudom képzelni, hogy első órán belépsz a terembe, arcodon a Buddhát is megszégyenítő kiegyensúlyozott vigyorral, zongorázol kicsit, a gyerekek zavartan vihognak, majd esetleg bemutatkozol. Tudlak irigyelni.

hanger 2008.09.23. 21:38:58

má miért vihognának a gyerekek? elgondolkodtattál. miért éppen kiegyensúlyozott vigyorral? én tényleg olyan vagyok? komolyan kérdezem. ha túl személyes, válaszolhatsz privátban is.

gyöngy 2008.09.25. 20:22:04

Amikor gyesen voltam egyik évben nagy influenza járvány volt. A tanárok is sokan hiányoztak, ezért megkértek ha módomban áll pár napra menjek már be a negyedikeseket tanítani, mert már nincs aki helyettesítsen. Szuper volt! Csak tanítottam! Nem kellett foglalkoznom az iskola , a szülő , a közoktatás minden nyűgével. Nem kellett értekeznem, családlátogatnom, ünnepre készülnöm, biztosítási díjat szednem, diákigazolványbélyeget osztani és adminisztrálni, stb. Szóval csak azt tettem amiért is tanító lettem, tanítottam. Sajnos minden csoda 3 napig tart.

E. 2008.09.28. 13:13:35

Zavartan vihog: Egyáltalán nem negatív értelemben. Én is vihognék, ha valami szokatlan történne, és nem érteném a miértjét. A kamaszok meg amúgy is sokszor vihogó-álláspontra helyezkednek, amíg felmérik a helyzetet. Aztán eldöntenék, hogy vagány belépő volt, esetleg egy-két beszólás az Új Tanárnak, hogy azért tudd, hol a helyed, de ennyi. Feltehetően a teremben senki nem akadna ki ezen feleannyira sem, mintha pár konzervatívabb tanár is végignézné.

Kiegyensúlyozott: Furcsa, hogy ezen meglepődtél, kívülről annak tűnik. Indokolnom kéne?


Nagyon várom a problémafa-állítós beszámolót!

Zsiros László Róbert · http://www.szertar.com 2008.09.29. 13:28:35

Kapásból elolvastam egy halom bejegyzést, nagyon rendben van ez a blog!

Már kíváncsi vagyok, mennyibe kerül egy tanszék... =)))

süti beállítások módosítása