HTML

oktatás-filozófia

oké, hogy van iskola, de miért? milyen jó lenne, ha összetalálkoznának azok az emberek, akik gondolnak erről az egészről valamit. valami nem aprópénzt. valami teljességgel haszontalannak tűnőt. Ha gondolatok ébrednének, inspirálódnánk. ki tudja? hátha hasznos ez az egész valahol.

Friss topikok

  • eaposztrof: Nagy érdeklődéssel kérdezem, hogy látható már valahol az akkor problémafa? Látja valaki esélyét új... (2021.01.29. 01:48) problémafa
  • hanger: :) újabban az ofoe oldalán vannak írásaim. ofoe.hu (2013.01.22. 11:06) a szakoktatás sem lehet mesés
  • Ghandino: Miért is kell megtanítani egy gyereket írásban osztani? Nos, mint reálos tanár az alábbi érveket t... (2011.12.23. 01:40) osztás
  • asdsf: De azért, hogy tanuljon valamit had mondjam el, hogy aki ebben a világban számon kéri egy emberen,... (2011.12.15. 11:20) Algernon jelenség az oktatásban
  • hanger: ez a tanárok hiábja. a tanártársadalom hibája. a tanárok összességében azért elégedettek a helyzet... (2009.09.24. 14:27) tanári fizetés

Linkblog

2007.09.24. 17:29 hanger

kreativitásra nevelés

Olvasva a pedagógiai programokat ma tíz iskola közül tíz kreativitásra nevel. Igen? Hol a sok kreatív elme? Meg egyébként is mi az, hogy kreatív elme? Kinyitok egy „kreatív hobby” című könyvet, és megnézem benne, hogy hogyan csinál valamit aki kreatív és utána halálpontugyanúgy megcsinálom én is? Egyáltalán mi szükség van kreatív elmékre? Egyáltalán ki mondta, hogy kreatív elmékre van szükség. Általában nem is keresnek jól, nem is különösen boldogok a kreatív emberek. Nekik sem jó. Meg mit csinál egy kreatív ember, ha véletlenül postásnak, vagy bevásárlócenter pénztárosának megy? Másképp pakolja a dolgokat? Nem, hanem egy életen keresztül anyáz, hogy nem csinálhat valamit egyszerűen, kényelmesen, gyorsan, hanem kénytelen oly bután, ahogy azt valami nagyon-nem-kreatív elme kitalálta. Még ha elfogadnám is, hogy lehet valahogy kreativitásra nevelni, akkor sem látom be, hogy minek. Vagy ha még esetleg egyes esetekben be is látom, akkor sem látom be, hogy minek egy egész országot ilyenre nevelni. Kész szerencse, hogy nem sikerül. Kíváncsi lennék egy olyan kutatásra, ahol a világ legkevésbé kreatív tanári karának kell kreativitásra nevelniük.
Jó, kiélcelődtem magam. Ez egy buta divatszó. Azt akarja kifejezni, hogy az iskola trendi. Figyel a divatra. Nem kell aggódni kedves szülő, az iskola úgysem tudja megvalósítani, amit mond.
Tegyük fel, hogy tanítok egy nem kreatív iskolában öt éve (vigyázat nem azt jelenti, hogy konzervatív). Ugyanolyan, mint a többi átlagos, csak éppen nem nevel kreativitásra. Hogyan kellett azt csinálni? Most átmentem egy másik iskolába. Ami szintén tökugyanolyan, mint egy átlag iskola, csak kreativitásra is nevel. Miben változik a munkám?
Nem tudom. Itt töprengek egy órája, és még mindig nem tudok választ adni. Fogalmam sincs. Talán nem mennék nem kreatív iskolába, talán más meg nem menne kreatív iskolába, és akkor a tanárok személyisége adná a differenciálódást. Talán. De ez még mindig csak a válasz elkerülése. Najó. Tényleg elég a kreativitásból. Nem vezet sehova.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://oktatasfilozofia.blog.hu/api/trackback/id/tr93175721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szávai 2008.09.10. 15:34:23

Disztingváljunk, kérlekalássan, disztingváljunk.( Karinthy Frigyes)
Persze, divatszó, divat tevékenység, ennek ellenére természetesen van helye, szerepe, módja, oka, tárgya, alanya, formája, tartalma, intenzitása, csak meg ne kérdezd, minéműek lennének ezek, mert ugye a százlábú sem a lábait figyeli.
Egy gyerek legyen képes rbbimódra vitatkozni - vagy rohamosztagos módra gondolkodás nélkül teljesíteni egy utasítást, mikor mire van épp szükség. ( Utóbbira mondjuk sziklamászás, ( vitorlázás?) közben.)

Vannak egyébként igen kreatív emberek, akik valami gályapadnál keresik a kenyerüket, mintegy jegelik addig magukat agyilag, vagy Németh László módjára veszik vizsgálat alá a gálya világát, ha kiismerték, tovább lépnek.

hanger 2008.09.10. 18:08:30

oké, hogy a százlábú sem a lábait figyeli, de ha megkérdezek egy száztagú tanári kart a kreativitásról egy olyan iskolában ahol kreativitásra nevelnek úgymond, vagy még tovább megyek, megkérem őket, hogy határozzák meg, hogy kik a legkreatívabbak az iskolában, vagy megkérdezem, hogy hogyan és mit tesznek a kreativitásért, meg azt is megkérdezem, hogy ők magukat kreatívnak tartják-e, akkor már biztosan látszani fogy, hogy itt valami egészen nagy keveredés van.

persze ugyanekkora keveredés lenne, ha megkérdezném, hogy mi a szépség. de legalább kevés iskola mondja magáról, hogy szépségre nevel. ami pedig szerintem legalább olyan fontos mint a kreativitás. és azt is gondolom, hogy kb épp annyira nevelhető valaki szépre, mint kreatívra.

valami nem klapoo
süti beállítások módosítása