HTML

oktatás-filozófia

oké, hogy van iskola, de miért? milyen jó lenne, ha összetalálkoznának azok az emberek, akik gondolnak erről az egészről valamit. valami nem aprópénzt. valami teljességgel haszontalannak tűnőt. Ha gondolatok ébrednének, inspirálódnánk. ki tudja? hátha hasznos ez az egész valahol.

Friss topikok

  • eaposztrof: Nagy érdeklődéssel kérdezem, hogy látható már valahol az akkor problémafa? Látja valaki esélyét új... (2021.01.29. 01:48) problémafa
  • hanger: :) újabban az ofoe oldalán vannak írásaim. ofoe.hu (2013.01.22. 11:06) a szakoktatás sem lehet mesés
  • Ghandino: Miért is kell megtanítani egy gyereket írásban osztani? Nos, mint reálos tanár az alábbi érveket t... (2011.12.23. 01:40) osztás
  • asdsf: De azért, hogy tanuljon valamit had mondjam el, hogy aki ebben a világban számon kéri egy emberen,... (2011.12.15. 11:20) Algernon jelenség az oktatásban
  • hanger: ez a tanárok hiábja. a tanártársadalom hibája. a tanárok összességében azért elégedettek a helyzet... (2009.09.24. 14:27) tanári fizetés

Linkblog

2008.01.05. 09:17 hanger

munka magánélet

azon gondolkodom, hogy a munka magánélet elválasztását újabban egyre fontosabbnak tartják bizonyos munkahelyeken. sőt úgy tűnik, az egész társadalom ezirányba halad. az, hogy én mit gondolok erről az igazából mindegy, azt a személyes blogomra írom, viszont az, hogy az oktatásnak volna ezzel kapcsolatban teendője, az elég biztosnak látszik számomra, és az meg ide tartozik.
talán válasszuk el a gyerek magánéletét az iskolától. ne adjunk pl házifeladatot. vagy nem tudom. ne hagyjuk, hogy öszemosódjék a gyerekben ez a kettő. talán már oviban sem jó, ha a gyerek behozza otthonról a saját játékát. vagy bölcsiben is lehet céges, és otthoni mackót tartatni a gyerekkel. nem tudom. talán jó lenne ezen a téren egy kics párbeszéd.

9 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://oktatasfilozofia.blog.hu/api/trackback/id/tr91285373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sulifon 2008.01.05. 20:05:08

De szép is lenne! Támogatom! Felszabadulnak az estéim, a vasárnap délutánjaim! Tyű, a mindenit! És még nincs is április!

hanger 2008.01.05. 20:19:03

az, hogy esetleg elüt a jelenlegi tanári munkától, a lelkes, lelkiismeretes tanár munkájától, az egy dolog. de nemszabad azért félresöpörni ezt a gondolatkísérletet. tényleg komolyan gondolom. mármint gondolatkísérlet szintjén legalábbis.
ha egyszer a cégek annyira azt akarják, hogy a dolgozók képesek legyenek annyira elválasztottan élni, akkor erre tényleg fel kell készíteni az embereket. az, hogy kinek-kinek a gyomra forog, az meg hát sajnos magánügy :)

cskati · http://cskati.freeblog.hu 2008.01.06. 15:15:15

történtek már erre kísérletek az oktatásban is. du. 4-ig benn kell tartózkodni, jelenléti ívet kell írni. formálisan nagyon rendben van, csak éppen a lényeg sikkad el. amíg nincs saját kuckóm az iskolában, ahol nem zavarnak a kollégák, ill. én nem zavarom őket, amikor dolgozni akarnak, amíg nincs helye annak a rengeteg "kacatnak", ami otthon engem körülvesz, amikor készülök másnapra, addig nem tudom elképzelni ezt a formát. pedig van létjogosultsága. nem jó az, hogy hazaviszem az iskolai gondjaimat, ill. beviszem az iskolába az otthoni nyűgeimet. nem vagyok tőlük elég hatékony se itt, se ott. most is, ebédfőzés közben be-bekukkantok a virtuális tanáriba, aztán folytatom a terítést, ésatöbbi. de ez születési hiba, a térben több párhuzamos sík létezik. és én mindegyiken ott akarok lenni. mégha félfenékkel is.
de gondolkodom a problémán, mert érdemes.

hanger 2008.01.06. 15:19:56

hát akkor jóétvágyat :)
egyébként én nem a tanárokra gondoltam, hanem inkább a diákokra, de tényleg tanárokra is vonatkozhatna. vagy nem. nem tudom

szinténzenész 2008.01.07. 20:59:40

Az a baj a szétválasztással, hogy együgyű vagyok, ha valami fontos foglalkoztat, akkor az reggeltől éjszakáig fontos, és egyébként is egésznek csak minden oldalammal együtt érzem magamat. A diákokra is igaz szerintem, mert emberből vannak a nagy cégek pedig olyan munkaerőt, legjobb esetben munkatársat akarnak alkalmazni akit 100% használnak, amíg kell aztán lapát, de én nem jövendő munkavállalónak akarom a diákjaimat tekinteni, hanem embernek.

hanger 2008.01.08. 17:59:04

hát sok kérdés van itt egybe. az egyik, hogy milyen a mostani munkaerő-foglalkoztatás. én úgy látom, hogy egyre több az olyan cég, aki nem sok csapatépítésen jól belelkesíteni akarja a dolgozókat, hogy azok utána éjjelnappal dolgozzanak a családjuk kárára, hanem olyan cégek, akiknek az a fontos, hogy a dolgozóknak csak akkor legyen fontos a munka, amikor bent vannak, és a mikor otthon vannak, akkor meg legyen számukra a pihenés a fontos. a többi még bonyolultabb kérdés, arra most itt nem is tudok érdemben válaszolni. gondolkodom még rajta

pfejer 2008.01.08. 19:10:35

Szerintem az ötlet jogos, és megfontolandó! Persze nem minden munkahely olyan, ami igényli a szigorú szétválasztást, de azért a többség igen. (Bár azért titokban a legtöbb rabszolgatartó örül, ha a rabszolgája otthon is azon rágódik, hogy hogyan tud jobban dolgozni másnap.)
És igen, ne legyen házifeladat. Illetve ne így, mint most. Ez a rendszer amúgy se szimpi. Amit a tanár nem tud megtanítani az órán, azt feladja házinak. (Mert a gyerek otthon egyedül jobban meg tud bírkózni a feladattal, mint csapatban, hozzáértő vezetővel?)

Házifeladat helyett legyenek projektfeladatok, amik nem kötődnek a tankönyv betűjéhez, és nagyobb szabadságot adnak a gyereknek abban, hogy mivel szeretne foglalkozni. Vigyázat, vesszőparipa következik: legyenek szakkörök, önképzőkörök, kamarazenekarok, szóljon a garázsrock.

hanger 2008.01.09. 17:59:00

az akg jut eszembe erről. ha jól emlékszem, akkor ott volt, hogy valami pontok jártak mindenért, és a gyereknek nem feltétlenül kellett házifeladatot csinálni. valahogy megpróbálták egybeintegrálni a sportosztály, a drámatagozat, és a felkészülős gimnáziumok előnyeit. hogy hogyan sikerült ez a rendszer azt nem tudom. talán utána lehetne gondolni.

mricso 2009.01.11. 20:41:27

Nem szívesen adok fel otthoni feladatot. Ha mégis, azt azért teszem -9. 10. ben-, hogy azokat a készségeket gyakorolják, amelyekre szükségük van. (Ezeket még általános iskolából kellet volna hozniuk. Vonalzó, körzõ, olló, kés, ragasztó használata.) 11.-13. ban nincs értelme, mert nem csinálják meg.
Az otthoni feladat elkészítése önálló munkára, felelõsségre, saját idõbeosztásra is szorítana.
süti beállítások módosítása