HTML

oktatás-filozófia

oké, hogy van iskola, de miért? milyen jó lenne, ha összetalálkoznának azok az emberek, akik gondolnak erről az egészről valamit. valami nem aprópénzt. valami teljességgel haszontalannak tűnőt. Ha gondolatok ébrednének, inspirálódnánk. ki tudja? hátha hasznos ez az egész valahol.

Friss topikok

  • eaposztrof: Nagy érdeklődéssel kérdezem, hogy látható már valahol az akkor problémafa? Látja valaki esélyét új... (2021.01.29. 01:48) problémafa
  • hanger: :) újabban az ofoe oldalán vannak írásaim. ofoe.hu (2013.01.22. 11:06) a szakoktatás sem lehet mesés
  • Ghandino: Miért is kell megtanítani egy gyereket írásban osztani? Nos, mint reálos tanár az alábbi érveket t... (2011.12.23. 01:40) osztás
  • asdsf: De azért, hogy tanuljon valamit had mondjam el, hogy aki ebben a világban számon kéri egy emberen,... (2011.12.15. 11:20) Algernon jelenség az oktatásban
  • hanger: ez a tanárok hiábja. a tanártársadalom hibája. a tanárok összességében azért elégedettek a helyzet... (2009.09.24. 14:27) tanári fizetés

Linkblog

2007.10.19. 06:26 hanger

utánozva tanulá

a gyöngyösi múzeumban álltam egy mammutcsontváz mellett. kb egy fél órát bámultam, nem tudtam betelni vele. olyan mesés formái voltak, hogy csak nézni lehetett. csodálni. nem tudom egyébként mit, talán az erejét, vagy a nagyságát, de nem inkább szeretnivaló volt. de mielőtt abszolút átcsapok a saját érzelmecskéim elemzésébe visszatérek ide. azon meditáltam ott, hogy hogyan lehetett vajon, hogy az ősemberek meg tudtak egy ilyet enni, meg hogy hogyan lehetett, hogy egy ilyen hatalmas monstrum megöléséhez szükséges kompetenciákat átadják a gyerekek számára.
kezd egyre inkább kusza lenni bennem ez az utánozvatanulás. gondolkodom erősen, hogy hogyan is lehetett ez az előembereknél, ha tényleg voltak ilyenek. hogyan sajátította el a kisfiú a mammutöldöklést. nézte valami páholyból? vitték magukkal? nem az volt, hogy a kicsi gyerek az anyjával volt? ott meg mintha gyűjtögetés lett volna a napi program. de mit csináltak? vitte a mama a gyereket, és futottak a mamut után? vagy ehhez kellett a barlangrajz?
van egy szociológus, aki egy fiktív 2500ban játszódó ásatással kapcsolatban ír arról, hogy kiásnak, egy úgynevezett MOTEL-t, ami a kései humanoidok áldozati helye volt. nagyon kellemes olvasmány, kár, hogy nem jut eszembe, hogy ki írta, de az a lényege, hogy minden olyat, ami számunkra ma profán, azt beleburkolja valami vallásinak tűnő köntösbe. (azt bizonyítja ezzel, hogy ami nem érthető könnyen számunkra, azt szeretjük vallásként értelmezni) "és beleürítették áldozati adományukat az isteneknek egy porcelán edénybe. áldozati adományuk felhozására etilalkoholtartalmú folyadékokat használtak, ami lehetővé tette, hogy bódult áldozati állapotba kerüljenek" stb... (egy vécébe okádó emberről van szó)
azt hiszem a barlangrajz, amiről azt tanultuk folyton, hogy valami szertartásokhoz kell, nem más mint egyszerű oktatástechnikai segédlet. profanizálok.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://oktatasfilozofia.blog.hu/api/trackback/id/tr9200889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2007.10.19. 16:29:10

Nekem ebben a témakörben a Vakok országa vezet Wells-től. Néha úgy érzem a pedagógiába is, hogy eljött a vakok országa ideje ...
süti beállítások módosítása